سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، یاری می رساند، حکمت ره می نماید . [امام علی علیه السلام]
کتاب و کتابخوانی
 
میزان پایین کتابخوانی از معضلات اساسی جامعهی امروز ایران است

 

http://teachu.ir/

مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی ایران در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به خرنگاران گفت : کاهش میزان کتابخوانی یکی از معضلات اساسی جامعه‌ی امروز ماست و امیدواریم با برگزاری نمایشگاه کتاب بتوانیم بخشی از این معضل را فرهنگ‌سازی کنیم. بروجردی حضور در نمایشگاه را برای همه‌ی قشرهای محروم، فرصت مغتنمی برای آشتی با کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: بسیار جای مسرت و خوشحالی است که مسئولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال با آمدن نوروز، یک چنین فستیوالی را برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌‌کنند. 

رئیس کتابخانه ملی ایران، درباره‌ی شعار نمایشگاه «یک کتاب بیشتر بخوانیم» نیز گفت: یک کتاب بیشتر بخوانیم یعنی در حد اندک اگر فرصت کردیم مطالعه کنیم و جدا از کتاب نباشیم. باید بیشتر با نوشته آشنا شویم زیرا در فرهنگ ما ایرانی‌ها آن چیزی که نگاشته می‌‌شود ماندگار است. بنابراین تبلیغ یک کتاب بیشتر بخوانیم رویکردی به آینده است و آیندگان باید بدانند که فرهنگ خود را تنها از طریق خواندن آثار دیگران به دست خواهند آورد.

بروجردی در پایان گفت: کتاب نسبت به سایر ابزارها ماندگاری بیشتری دارد زیرا آنچه نگاشته و ثبت شود ماندگار و جاوید می‌‌ماند.
یادآور می شود که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه در شهرآفتاب واقع در اتوبان خلیج فارس ، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) دایر می باشد.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/2/21:: 10:5 صبح     |     () نظر