سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند با دل و فکرش می نگرد . نادان با چشم و دیده اش می بیند . [امام علی علیه السلام]
کتاب و کتابخوانی
 
10 رمان خارجی که باید قبل از مرگ بخوانید!

اگر اهل خواندن رمان آن هم رمان های خارجی هستید ، بهتر است مطلب امروز را از دست ندهید !

در ادامه به خلاصه و موضوع کلی 10 رمان پر فروش دنیا اشاره شده است که با هم می خوانیم;

 

 

1- جنایت و مکافات

کتاب فوق از پرفروش ترین ها و بهترین رمان های خارجی محسوب می شود . این اثر داستایوفسکی داستان مرد جوان دانشجویی است که به دلیل فقر ناگزیر به ترک دانشگاه می شود و بنابر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است تصمیم به قتل پیرزن نزولخواری می گیرد. نکته جالب درمورد این اثر این است که داستایسفکی سه بار تلاش کرد تا این اثر را از زبان شخصیت اصلی داستان روایت کند؛ نخست به شکل یادداشت‌های روزانه شخصیت اصلی، سپس به شکل اعتراف او در برابر دادگاه و سرانجام به صورت خاطراتی که او به هنگام آزادی از زندان می‌نویسد، ولی در نهایت آن را به روایت ساده? سوم شخص مفرد که قالب نهایی رمان بود نوشت.

 

2- مسیر سبز

رمان فوق نوشته استفن کینگ از پر طرفدارترین و مشهورترین نویسندگان آمریکا و جهان می باشد . این رمان در زندان ایالتی کلدمانتاین آغاز می شود و موضوع بسیار جالبی دارد که  در صورتیکه فیلم "مسیر سبز" که برگرفته از این رمان می باشد را دیده باشید ، نیازی به اشاره به موضوع رمان نمی باشد .

 

3- قلعه حیوانات

این اثر نوشته جورج اوروِل می باشد که با توصیف شبی شروع می‌شود که خوکی به نام میجر پیر (Old Major) حیوانات را جمع کرده و از ظلمی که انسان بر حیوانات روا داشته برای آنان سخن می‌گوید و حیوانات را به شورش علیه انسان دعوت می‌کند. وی سپس یک سرود قدیمی به نام جانوران انگلستان را به آنان یاد می‌دهد که بعداً به سرودی انقلابی در بین حیوانات مزرعه تبدیل می‌شود.

 

4- شازده کوچولو

به جرأت می توان ادعا کرد کسی حتی نام این رمان را نشنیده باشد ! رمانی بسیار معروف و پرفروش نوشته نویسنده فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری ! داستان کتاب از زبان شازده کوچولو پسرکی با موهای طلایی که از سیارکی دیگر به زمین آمده ، سیارکی که فقط به اندازه شازده کوچولو و گل سرخش و دو کوه آتشفشان که تا زانوی او می رسد است .

 

5- "آن" در گرین گیبلز

اکثر شما با آنه شرلی مو قرمز دختری پرحرف و رویا پرداز دوست داشتنی و زندگی او در کنار ماریلا و متئو آشنایی دارید . جالب است بدانید این سریال کارتونی و چندین فیلم و سریال دیگر که درباره زندگی انه شرلی ساخته شده است بر اساس رمان فوق نوشته لوسی ماد مونتگمری است . مطالعه این کتاب می تواند به اندازه تماشای سریالش جذاب و لذت بخش باشد .

 

6- آنا کارنینا

آنا کارنینا نوشته لئو تولستوی نویسنده مشهور روسی می باشد . داستان از اینجا شروع می‌شود که زن و شوهری به نام‌های استپان آرکادیچ و داریا الکساندرونا با هم اختلافی خانوادگی دارند. آنا کارِنینا خواهر استپان آرکادیچ است و از سن‌پترزبورگ به خانه? برادرش ــ که در مسکو است ــ می‌آید و اختلاف زن و شوهر را حل می‌کند و حضورش در مسکو باعث به وجود آمدن ماجراهای اصلیِ داستان می‌شود...

 

7- بربادرفته

این رمان بسیار مشهورداستانی است به قلم مارگارت میچل، نویسنده? زن آمریکایی. او به‌خاطر نوشتن این رمان در سال 1937 برنده? جایزه? ادبی پولیتزر شد. داستان درمورد اسکارت اوهارا دختری زیبا و جذاب است که اهل خانواده ای متمول و زمین دار در جنوب آمریکاست. اسکارلت زیبا خواستگاران زیادی دارد ولی او دل در گرو عشق اشلی نجیب زاده دارد، در حالیکه اشلی کوچکترین توجه و علاقه ای به اسکارلت نشان نداده و با دختری به نام ملانی ازدواج میکند...

 

8- بینوایان

این اثر مشهور ویکتور هوگو با بررسی ماهیت قانون و بخشش، تاریخ فرانسه، معماری و طراحی شهریِ پاریس، سیاست‌ها، فلسفه? اخلاق، ضداخلاقیات، قضاوت‌ها، مذهب، نوع و ماهیت عشق را شرح می‌دهد. داستان در 1815 در دینی آغاز می‌شود، جایی که ژان والژان به عنوان یک روستایی پس از نوزده سال حبس - پنج سال برای دزدیدن نان برای سیر کردن خواهر و خانواده او و چهارده سال به خاطر فرارهای متعدد او- از زندان آزاد شده است و در ادامه اتفاقات داستان را رقم می زند.

 

9- بلندی های بادگیر

راوی داستان خدمتکاری به نام آلم دین است که ماجرای زندگی شخصی به نام هیت کیلیف را برای مستاجر کیلیف بازگو میکند. داستان اینگونه است که کیلیف که در کودکی پسر بچه ای یتیم و بی سرپرست است توسط آقای ارنشاو تحت سرپرستی قرار میگیرد، پسر بچه کم کم با دختر آقای ارنشاو روابط دوستانه برقرار کرده و عشق آتشینی بین آن دو درمیگیرد.

این رمان نوشته امیلی جین برونته و نیز از دیگر کتابهای پرفروش دنیا بوده است .

 

10- صد سال تنهایی

صد سال تنهایی نوشته نویسنده ی مشهور گابریل گارسیا مارکز است که در آن سرهنگ اورلیانو بوئندیا که به اعدام محکوم شده، هنگامیکه مقابل جوخه اعدام قرار میگیرد تمام خاطرات زندگیش از زمان کودکی تا به حال در نظرش مجسم میشود. اورلیانو به زمان کودکی و چگونگی بوجود آمدن روستای ماکاندرو بازمیگردد، زمانیکه در تمام دهکده تنها 20 خانه خشت و گلی وجود داشت و…

 

 

 

 

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/5/23:: 11:37 صبح     |     () نظر