سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! دل های خاشعان شیفته توست، و راه های راغبانْ به سوی تو، هموار . [امام سجّاد علیه السلام ـ در زیارت امین اللّه ـ]
کتاب و کتابخوانی
 
برای نوشتن کتاب چه مراحلی لازم است ؟

بسیاری از افراد شوق نوشتن دارند و در آرزوی تبدیل شدن به یک نویسنده مشهور به سر می برند .اما آیا نوشتن به همین راحتی هاست ؟ برای نوشتن چه مراحلی باید طی شود ؟!

 


با ما همراه باشید تا پاسخ به این پرسش ها را به شما بگوییم ؛

با رعایت نکات زیر به نویسنده شدن نزدیکتر شوید ...

- نوشتن را تمرین کنید و از آن لذت ببرید.

سعی کنید هر روز و هر زمان که فرصت داشتید ، بنویسید . از هر چیزی که دوست دارید بنویسید و تلاش کنید تا از نوشتن خود لذت ببرید و با شوق بنویسید .

- نوشتن را رها نکنید.

باید توجه داشته باشید که نوشتن شما می بایست بطور مداوم و مستمر صورت گیرد . هر روز بنویسید و یا اگر نمی توانید چیز جدیدی بنویسید نوشته های پیشین خود را ویرایش کنید تا از موضوع دور نشوید . فراموش نکنید که درصورتیکه دو روز از نوشته خود دور شوید ، از نویسنده به خواننده آن تبدیل خواهید شد !

- تغذیه مناسب داشته باشید .

به تغذیه خود اهمیت دهید زیرا لازمه نوشتن سلامت ذهن و هشیاری می باشد.

- ورزش کنید .

یکی دیگر از راههای سلامت ذهن و بدن ورزش کردن است . سعی کنید حداقل روزی 30 دقیقه ورزش و یا پیاده روی کنید تا با ذهن باز و آماده سراغ نوشتن بروید .

- اجتماعی باشید .

منزوی بودن برای یک نویسنده صفتی منفی محسوب می شود . زیرا شما برای نوشتن از مردم و حقایق و نیز آشنا شدن با سلایق جامعه ، مرتباً با افراد مختلف در ارتباط باشید .

- بخوانید .

زیاد بخوانید . مطالعه دایره لغات شما را افزایش می دهد و نیز باعث بالارفتن اطلاعات عمومی و تخصصی شما می شود . هرچه بیشتر مطالعه کنید ، در نوشتن نیز موفق تر خواهید بود.

- خیالباف خوبی باشید .

سعی کنید با خیالبافی های خود به مسائل کوچک و شاید بی اهمیت در نطر مردم ، پروبال بدهید .

- از وسایل ارتباطی دور باشید .

هنگام نوشتن شما تنها به قلم و کاغذ یا یک دستگاه تایپ و کتابهای مورد نیاز احتیاج دارید . پس پیش از نوشتن تلفن همراه خود را دور کنید تا باعث حواس پرتی شما نشود .

- انتظارات معقولی داشته باشید.

در انتها سعی کنید واقع بین باشید . در صورتیکه پیش از این هیچ کتابی ننوشته اید انتظار نداشته باشید کتاب اول شما همه گیر شود و با موفقیت چشم گیری رو به رو شود . بازهم بنویسید و بنویسید تا به هدف خود برسید .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/9/28:: 9:34 صبح     |     () نظر