سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند در روز قیامت، بی سوادان را ازچیزهایی معاف می دارد که دانشمندان را از آنها معاف نمی کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کتاب و کتابخوانی
 
چرا باید زیاد مطالعه کنیم؟

پیش از این به علل مفید بودن مطالعه برای کودکان و نوجوانان پرداختیم . حال قصد داریم به بررسی 10 علت مفید بودن و درواقع ضروری بودن مطالعه برای بزرگسالان اشاره کنیم . پس با ماه همراه باشید؛

1- انگیزش ذهنی

مطالعه منظم و روزانه می تواند باعث انگیزش ذهنی فرد و در نتیجه پیشگیری از بروز آلزایمر در میانسالی و کهنسالی او شود . به عبارتی دیگر مطالعه روزانه نوعی ورزش ذهنی محسوب می شود .

 

2- کاهش استرس

برای دور شدن از استرس های محیط کاری و مشغله های کوچک و بزرگ زندگی و تحصیلی و ... مطالعه یک رمان و یا مقاله ای مفید توصیه می شود . این کار باعث غرق شدن افکارتان در مطالب مورد مطالعه شده و شما را برای مدتی از دنیای پر از استرس رها می سازد.

 

3- دانش بیشتر

این نکته که با مطالعه آگاهی و دانش شما افزایش می یابد، بسیار واضح است و فکر نمیکنیم نیازی بع توضیح و تفصیل داشته باشد ! با مطالعه آگاهی و دانش شما افزایش می یابد .

 

4- افزایش واژگان

دایره لغات و واژگان فرد با مطالعه کتب مختلف گسترش می یابد و فرد ناخودآگاه در مناسبات روزانه خود از کلمات جدیدی استفاده خواهد کرد و به وضوع تأثیرش را در زندگی و روابط اجتماعی خود خواهد دید.

 

5- بهبود حافظه

به دلیل تمرکز شما هنگام مطالعه و تلاش مغز برای بخاطر سپردن برخی صفات و ویژگی ها و رویدادها و ... حافظه تان تقویت شده و قدرت بخاطر سپردن شما بطرز شگفتی افزایش می یابد.

 

6- بهبود مهارت تحلیلی

این مهارت بخصوص با مطالعه رمان ها بخصوص رمان های جنایی و معمایی تقویت می شود . زیرا شما هنگام مطالعه این نوع کتب ، درگیر حدس و گمان هایی بر پایه تحلیل و بررسی خود از متن خوانده شده هستید .

 

7- افزایش تمرکز

به دلیل تمرکزی که هنگام مطالعه حتی در یک جای شلوغ و پر سر و صدا انجام می دهید ، بطور ناخودآگاه میزان تمرکز شما بر روی سایر فعالیت ها نیز افزایش می یابد.

 

8- مهارت نوشتن

مطالعه کتب گوناگون می تواند مهارت نوشتن شما را نیز تقویت کند . اگر به این موضوع شک دارید ، پس از مطالعه چند کتاب ، مهارت نوشتن خود را محک بزنید !

 

9- آرامش

مورد فوق بخصوص با مطالعه کتب معنوی اتفاق می افتد . پس از مطالعه این نوع کتاب ها شما به آرامش و تمدد اعصاب زیادی می رسید که باعث تغییرات مثبتی در زندگی تان خواهد شد . پس حتماً مطالعه این کتب معنوی را در برنامه مطالعه خود بگنجانید .

 

10- سرگرمی

چه سرگرمی بهتر و مقرون به صرفه تر از مطالعه و کتابخوانی ؟ سعی کنید با مطالعه کتاب هایی با موضوعات دلخواهتان خود را سرگرم کرده و در عین حال به موارد فوق نیز دست یابید .

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/7/10:: 9:50 صبح     |     () نظر