سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ در صفت مؤمن فرمود : ] شادمانى مؤمن در رخسار اوست و اندوه وى در دلش . سینه او هرچه فراختر است و نفس وى هرچه خوارتر . برترى جستن را خوش نمى‏دارد ، و شنواندن نیکى خود را به دیگران دشمن مى‏شمارد . اندوهش دراز است ، همتش فراز . خاموشى‏اش بسیار است ، اوقاتش گرفتار ، سپاسگزار است ، شکیبایى پیشه است ، فرو رفته در اندیشه است ، نیاز خود به کس نگوید ، خوى آرام دارد ، راه نرمى پوید . نفس او سخت‏تر از سنگ خارا در راه دیندارى و او خوارتر از بنده در فروتنى و بى آزارى . [نهج البلاغه]
کتاب و کتابخوانی
 
نمایشگاه تخصصی کتاب و رسانه های دیجیتال چه زمانی برگزار می شود؟

به گفته ستاد خبری کمیته روابط عمومی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، نمایشگاه تخصصی با محوریت، کتاب همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود.  

 


 در این نمایشگاه‌ها دو رسانه اصلی فرهنگ، با هدف معرفی آخرین یافته‌ها در صنعت نشر و تکنولوژی ارتباطات  در کنار یکدیگر بخشی از نیازهای جامعه علمی و فرهنگی کشور را تامین و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. 
این نمابشگاه با توجه به فاصله زمانی مناسبی بین دو نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود می‌تواند از اهمبت ویژه‌ای برخوردار باشد. عرضه محصولات و خدمات نشر دیجیتال از دیگر برنامه‌های ابن نمایشگاه است.

نمایشگاه تخصصی کتاب و یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 تا 26 آبان‌ماه جاری در مصلی امام خمینی‌(ره) تهران برگزار می‌شود و از ساعت 10 الی 20 میزبان بازدیدکنندگان است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/7/26:: 11:7 صبح     |     () نظر
 
چرا باید زیاد مطالعه کنیم؟

پیش از این به علل مفید بودن مطالعه برای کودکان و نوجوانان پرداختیم . حال قصد داریم به بررسی 10 علت مفید بودن و درواقع ضروری بودن مطالعه برای بزرگسالان اشاره کنیم . پس با ماه همراه باشید؛

1- انگیزش ذهنی

مطالعه منظم و روزانه می تواند باعث انگیزش ذهنی فرد و در نتیجه پیشگیری از بروز آلزایمر در میانسالی و کهنسالی او شود . به عبارتی دیگر مطالعه روزانه نوعی ورزش ذهنی محسوب می شود .

 

2- کاهش استرس

برای دور شدن از استرس های محیط کاری و مشغله های کوچک و بزرگ زندگی و تحصیلی و ... مطالعه یک رمان و یا مقاله ای مفید توصیه می شود . این کار باعث غرق شدن افکارتان در مطالب مورد مطالعه شده و شما را برای مدتی از دنیای پر از استرس رها می سازد.

 

3- دانش بیشتر

این نکته که با مطالعه آگاهی و دانش شما افزایش می یابد، بسیار واضح است و فکر نمیکنیم نیازی بع توضیح و تفصیل داشته باشد ! با مطالعه آگاهی و دانش شما افزایش می یابد .

 

4- افزایش واژگان

دایره لغات و واژگان فرد با مطالعه کتب مختلف گسترش می یابد و فرد ناخودآگاه در مناسبات روزانه خود از کلمات جدیدی استفاده خواهد کرد و به وضوع تأثیرش را در زندگی و روابط اجتماعی خود خواهد دید.

 

5- بهبود حافظه

به دلیل تمرکز شما هنگام مطالعه و تلاش مغز برای بخاطر سپردن برخی صفات و ویژگی ها و رویدادها و ... حافظه تان تقویت شده و قدرت بخاطر سپردن شما بطرز شگفتی افزایش می یابد.

 

6- بهبود مهارت تحلیلی

این مهارت بخصوص با مطالعه رمان ها بخصوص رمان های جنایی و معمایی تقویت می شود . زیرا شما هنگام مطالعه این نوع کتب ، درگیر حدس و گمان هایی بر پایه تحلیل و بررسی خود از متن خوانده شده هستید .

 

7- افزایش تمرکز

به دلیل تمرکزی که هنگام مطالعه حتی در یک جای شلوغ و پر سر و صدا انجام می دهید ، بطور ناخودآگاه میزان تمرکز شما بر روی سایر فعالیت ها نیز افزایش می یابد.

 

8- مهارت نوشتن

مطالعه کتب گوناگون می تواند مهارت نوشتن شما را نیز تقویت کند . اگر به این موضوع شک دارید ، پس از مطالعه چند کتاب ، مهارت نوشتن خود را محک بزنید !

 

9- آرامش

مورد فوق بخصوص با مطالعه کتب معنوی اتفاق می افتد . پس از مطالعه این نوع کتاب ها شما به آرامش و تمدد اعصاب زیادی می رسید که باعث تغییرات مثبتی در زندگی تان خواهد شد . پس حتماً مطالعه این کتب معنوی را در برنامه مطالعه خود بگنجانید .

 

10- سرگرمی

چه سرگرمی بهتر و مقرون به صرفه تر از مطالعه و کتابخوانی ؟ سعی کنید با مطالعه کتاب هایی با موضوعات دلخواهتان خود را سرگرم کرده و در عین حال به موارد فوق نیز دست یابید .

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/7/10:: 9:50 صبح     |     () نظر