سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده ای را دوست بدارد، او را ازدنیا می پرهیزاند، همان گونه که یکی از شما بیمار خود را ازآب می پرهیزاند . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کتاب و کتابخوانی
 
ملت عشق !

در این پست قصد داریم به معرفی یک کتاب بپردازیم . کتابی که قطعاً از دید بسیاری از منتقدین جز بهترین کتابهای رمان در نوع خودش می باشد . "ملت عشق" نوشته الیف شافاک ، در واقع دو رمان است ، یکی در سال 2008 رخ می دهد و دیگری به قرن هفتم و قونیه برمیگردد . به زندگی و عشق مولانا و شمس به یکدیگر ...




در جلد پشت کتاب آمده است : "مولانا خودش را «خاموش» می نامید؛ یعنی ساکت. هیچ به این موضوع اندیشیده ای که شاعری، آن هم شاعری که آوازه اش عالمگیر شده، انسانی که کار و بارش، هستی اش، چیستی اش، حتی هوایی که تنفس می کند چیزی نیست جز کلمه ها و امضایش را پای بیش از پنجاه هزار بیت پرمعنا گذاشته چطور می شود که خودش را «خاموش» بنامد؟ "

ملت عشق داستان زنی به نام اللا را روایت می کند که زندگی اش دچار تشویش شده و رابطه اش نیز با همسرش به سمت فروپاشی می رود . او بواسطه حرفه اش که ویراستاری است ، با رمانی رو به رو می شود به نام "ملت عشق" که زندگی اش را به کل دگرگون می کند !

اللا با خواندن این رمان حس می کند انگار این رمان زندگی اوست !

آنچه که در این رمان بسیار جذاب می باشد ، روایت داستان از زاویه دید افراد مختلف است . حدود 18 نفر اتفاقات رمان را شرح می دهند که این خود بسیار جالب است .

در بخشی از کتاب آمده است: "سنگی را اگر به رودخانه ای بیندازی، چندان تاثیری ندارد. سطح آب اندکی می شکافد و کمی موج بر می دارد. صدای نامحسوس “تاپ” می آید، اما همین صدا هم در هیاهوی آب و موج هایش گم می شود. همین و بس. اما اگر همان سنگ را به برکه ای بیندازی… تاثیرش بسیار ماندگارتر و عمیق تر است. همان سنگ، همان سنگ کوچک، آب های راکد را به تلاطم در می آورد. در جایی که سنگ به سطح آب خورده ابتدا حلقه ای پدیدار می شود؛ حلقه جوانه می دهد، جوانه شکوفه می دهد، باز می شود و باز می شود، لایه به لایه. سنگی کوچک در چشم به هم زدنی چه ها که نمی کند. در تمام سطح آب پخش می شود و در لحظه ای می بینی که همه جا را فرا گرفته. دایره ها دایره ها را می زایند تا زمانی که آخرین دایره به ساحل بخورد و محو شود."


در پایان مطالعه این رمان بسیار زیبا و ارزشمند را به شما توصیه می کنیم .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/6/27:: 9:28 صبح     |     () نظر
 
4 فایده کتاب و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان

در زمینه کتاب و کتابخوانی توصیه های بسیاری شده است و از فواید و مزیت های کتاب و مطالعه در رسانه ها و سایت ها و کتاب ها بی شمار نوشته شده است . اما آیا می دانید مطالعه کردن چه تأثیراتی بر روی کودکان و نوجوانان دارد؟ بدیهی است که درصورتیکه فرد از کودکی با دنیای کتاب و کتابخوانی آشنا شود در بزرگسالی نیز میل به خواندن کتابهای مختلف در او افزایش می یابد . اما فواید دیگر کتابخوانی در کودکان و نوجوانان چه می باشد؟

 



      


1- پایداریِ عادت به مطالعه در کودکی و نوجوانی تا بزرگسالی

همانطور که در بالا اشاره ای کوچک به این نکته داشتیم ، دانشمندان عقیده دارند عادت و پایه ی علایق هر فردی در کودکی و نوجوانی او شکل می گیرد . بنابراین مطالعه و آشنایی با دنیای کتاب در سنین پایین ، باعث علاقه فرد به کتاب و مطالعه در بزرگسالی دارد . حضرت علی "ع" نیز می فرماید : (بهترین چیزی که نوجوانان باید یاد بگیرند سلسله کارهایی است که به هنگام بزرگسالی به آن نیازمند خواهند بود.)

 

2- مطالعه زمینه ساز تفکر و خلاقیت کودک

مطالعه کتاب ها و داستان های مختلف در کودکان باعث درگیر شدن ذهن او برای یافتن پاسخ برخی سوالاتش شده و می تواند قوه تخیل و خلاقیت و تفکر را در وی پرورش دهد .

 

3- پیشرفت تحصیلی کودک

مطالعه غیردرسی نیز می تواند به رشد تحصیلی کودک کمک شایان توجهی کند! زیرا کودک با مطالعه در هر زمینه ای می تواند با چیزهای جدید آشنا شود که باعث افزایش سطح اطلاعات عمومی وی شده و در دوران تحصیل نیز به پیشرفت وی کمک کند . مطالعه در هر زمینه ای که باشد ، باعث پرورش ذهن کودک شده و به یادگیری سایر مطالب بخصوص در دوران تحصیل سرعت بیشتری می بخشد .

 

4- شناخت بهتر الگوها

کودکان و نوجوانان برای موفقیت در زندگی نیازمند الگوهای مشخصی می باشند و کتابخوانی می تواند کودک را در راه تشخیص الگوی مناسب یاری کند . با مطالعه معیارهای ذهنی کودکان برای انتخاب الگوهای خود تغییر یافته و می توانند انتخاب درست تری نسبت به سایرین داشته باشند .

 




کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/6/11:: 7:48 صبح     |     () نظر