سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ چون خبر غارت بردن یاران معاویه را بر أنبار شنید خود پیاده به راه افتاد تا به نخیله رسید . مردم در نخیله بدو پیوستند و گفتند اى امیر مؤمنان ما کار آنان را کفایت مى‏کنیم . امام فرمود : ] شما از عهده کار خود بر نمى‏آیید چگونه کار دیگرى را برایم کفایت مى‏نمایید ؟ اگر پیش از من رعیت از ستم فرمانروایان مى‏نالید ، امروز من از ستم رعیت خود مى‏نالم . گویى من پیروم و آنان پیشوا ، من محکومم و آنها فرمانروا . [ چون امام این سخن را ضمن گفتارى درازى فرمود که گزیده آن را در خطبه‏ها آوردم ، دو مرد از یاران وى نزد او آمدند ، یکى از آن دو گفت : من جز خودم و برادرم را در اختیار ندارم ، اى امیر مؤمنان فرمان ده تا انجام دهم امام فرمود : ] شما کجا و آنچه من مى‏خواهم کجا ؟ [نهج البلاغه]
کتاب و کتابخوانی
 
میزان پایین کتابخوانی از معضلات اساسی جامعهی امروز ایران است

 

http://teachu.ir/

مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی ایران در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به خرنگاران گفت : کاهش میزان کتابخوانی یکی از معضلات اساسی جامعه‌ی امروز ماست و امیدواریم با برگزاری نمایشگاه کتاب بتوانیم بخشی از این معضل را فرهنگ‌سازی کنیم. بروجردی حضور در نمایشگاه را برای همه‌ی قشرهای محروم، فرصت مغتنمی برای آشتی با کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: بسیار جای مسرت و خوشحالی است که مسئولان فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال با آمدن نوروز، یک چنین فستیوالی را برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌‌کنند. 

رئیس کتابخانه ملی ایران، درباره‌ی شعار نمایشگاه «یک کتاب بیشتر بخوانیم» نیز گفت: یک کتاب بیشتر بخوانیم یعنی در حد اندک اگر فرصت کردیم مطالعه کنیم و جدا از کتاب نباشیم. باید بیشتر با نوشته آشنا شویم زیرا در فرهنگ ما ایرانی‌ها آن چیزی که نگاشته می‌‌شود ماندگار است. بنابراین تبلیغ یک کتاب بیشتر بخوانیم رویکردی به آینده است و آیندگان باید بدانند که فرهنگ خود را تنها از طریق خواندن آثار دیگران به دست خواهند آورد.

بروجردی در پایان گفت: کتاب نسبت به سایر ابزارها ماندگاری بیشتری دارد زیرا آنچه نگاشته و ثبت شود ماندگار و جاوید می‌‌ماند.
یادآور می شود که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه در شهرآفتاب واقع در اتوبان خلیج فارس ، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) دایر می باشد.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/2/21:: 10:5 صبح     |     () نظر
 
فراخوان پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان «سوره»

 فراخوان پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان «سوره» از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی منتشر شد. پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره در سه بخش «داستان کوتاه و صد کلمه‌ای»، «شعر (سنتی و نو)» و «ترانه و تصنیف» با موضوع آزاد، مرداد 96 برگزار می‌شود.

 

«شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان»، «تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی»، «جریان‌سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی»، «معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب» به‌عنوان اهداف این رویداد فرهنگی تعیین شده است.

 

 

 

کتاب و کتابخوانی

 

 

 

هنرمندان  برای شرکت در این جشنواره تا 20 خرداد فرصت دارند آثار خود را پس از ثبت نام اینترنتی در سایت موسسه فرهنگی و هنری سپهر سوره هنر، به نشانی www.artfest.ir و یا  به دبیرخانه جشنواره به آدرس پستی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همکف، دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

 

حداکثر سن شرکت کنندگان تا زمان برگزاری مهرواره 30 سال تمام تعیین شده است. (متولدین 1366/5/26 به بعد)

 

پانزدهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره  26 مرداد ماه در استان تهران برگزار خواهد شد.

 

 

 

به تمامی راه یافتگان به مرحله پایانی در صورت حضور و شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی علاوه بر کمک هزینه ایاب و ذهاب مبلغ 5.000.000 ریال تعلق خواهد گرفت.

 

به نفر برگزیده در بخش داستان کوتاه و داستان صد کلمه ای و نفرات برگزیده در بخش شعر سنتی، شعرنو و ترانه فرصت انتشار خارج از نوبت یک مجموعه اثر توسط انتشارات سوره مهر اعطاء می‌شود.

 

به اثر برگزیده در هر بخش، به انتخاب راه یافتگان به بخش مسابقه جشنواره، لوح تقدیر و جایزه ویژه برگزیدگان تقدیم می‌شود.

 

 


نوشته شده توسط saeed 96/2/11:: 11:17 صبح     |     () نظر
 
فاصله زیاد اصفهان تا چشمانداز مورد انتظار در زمینه کتابخوانی

امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به چشم‌انداز 1404 کتابخانه های عمومی استان اصفهان اظهار داشت: حدود 3 میلیون و 200 هزار جلد کتاب یعنی  تقریبا به ازای هر نفر 0.66 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است اما آنچه که در چشم‎‌‌‌‌‌انداز 1404 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شده به ازای هرنفر 4 جلد کتاب یعنی حدود 20 میلیون جلد کتاب است یعنی چیزی حدود 17 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کم داریم!


وی در توضیح طرح «با یک کتاب بهار می‌شود» بیان کرد: مردم می‌توانند در قالب 2 طرح به کتابخانه‌های عمومی کمک کنند یکی اینکه کتاب‌های مازاد و بلااستفاده خود را به کتابخانه‌ها اهدا کنند و دیگر آنکه به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند و کتاب‌هایی را که مورد نیاز هست و معمولا مسئولان کتابخانه ها شناسایی و ثبت کرده‌اند در قالب طرح «نذر کتاب» خریداری کرده و به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

وی اضافه کرد: در سال 95 مجموع کتاب‌‌هایی که به قفسه‌های کتابخانه‌ها عمومی اضافه شد حدود 400 هزار جلد کتاب بود یعنی با رشدی چندصد درصدی همراه بوده که بیشتر از سوی مردم بوده و حتی انتشارات‌ها و مجموعه‌های آموزشی هم در این سال به میدان آمده و کمک کردند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/2/3:: 10:28 صبح     |     () نظر