سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوشا آن که خود را خوار انگاشت ، و کسبى پاکیزه داشت ، و نهادش را از بدى بپرداخت ، و خوى خود را نیکو ساخت و زیادت مالش را بخشید و زبان را از فزون گویى درکشید ، و شرّ خود را به مردم نرساند و سنّت او را کافى بود ، و خود را به بدعت منسوب نگرداند . [ مى‏گویم بعضى این فقره و آن را که پیش از آن است به رسول خدا ( ص ) نسبت داده‏اند . ] [نهج البلاغه]
کتاب و کتابخوانی
 
ارتباط با افراد بدقلق !

 

مجتبی حورایی

مجتبی حورایی ملقب به م.حورایی مولف آثار روانشناسی از جمله "اعتماد بنفس در 10 روز" ،   از تالیف کتاب «ارتباط با  افراد بدقلق» خبر داد و افزود: گاهی افرادی در زندگی ما هستند که نمی‌دانیم با آن‌ها چه کنیم به طور مثال با افراد عصبی در زندگی برخورد می‌کنیم یا آدم‌ها پرتوقع و حسود! اما در این شرایط نمی‌دانیم با این افراد چگونه برخورد کنیم؟ در واقع تکنیک‌های رفتار با این آدم‌ها را نمی‌دانیم.


وی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی در ارتباطات بین‌فردی و اجتماعی دارای مشکلات متعددی است، عنوان کرد: به طور مثال اگر من فرد تندخویی باشم این رفتار را به عنوان یک مشکل شخصیتی با خود به خانواده، گروه دوستان و... می‌برم و در ارتباطاتم این موضوع تاثیرگذار خواهد بود. این‌ها هر دو مکمل هم هستند بدین معنی که گاهی من تکنیک برخورد با این گونه افراد را بلد نیستم و به همین دلیل هم نمی‌توانم با آن فرد زندگی کنم.

حورایی تاکید کرد: ما باید برای تالیف کتاب‌های روانشناسی در حوزه ارتباطات فردی و شخصیتی کارهای بیشتری انجام دهیم و البته در حوزه ارتباط با دیگران هم فعال شویم تا بتوانیم مهارت ارتباطی را یاد بگیریم.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/3/2:: 12:39 عصر     |     () نظر