سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همانا خدا را بندگانى است که آنان را به نعمتها مخصوص کند ، براى سودهاى بندگان . پس آن نعمتها را در دست آنان وا مى‏نهد چندانکه آن را ببخشند ، و چون از بخشش باز ایستند نعمتها را از ایشان بستاند و دیگران را بدان مخصوص گرداند . [نهج البلاغه]
کتاب و کتابخوانی
 
فاصله زیاد اصفهان تا چشمانداز مورد انتظار در زمینه کتابخوانی

امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به چشم‌انداز 1404 کتابخانه های عمومی استان اصفهان اظهار داشت: حدود 3 میلیون و 200 هزار جلد کتاب یعنی  تقریبا به ازای هر نفر 0.66 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است اما آنچه که در چشم‎‌‌‌‌‌انداز 1404 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شده به ازای هرنفر 4 جلد کتاب یعنی حدود 20 میلیون جلد کتاب است یعنی چیزی حدود 17 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کم داریم!


وی در توضیح طرح «با یک کتاب بهار می‌شود» بیان کرد: مردم می‌توانند در قالب 2 طرح به کتابخانه‌های عمومی کمک کنند یکی اینکه کتاب‌های مازاد و بلااستفاده خود را به کتابخانه‌ها اهدا کنند و دیگر آنکه به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند و کتاب‌هایی را که مورد نیاز هست و معمولا مسئولان کتابخانه ها شناسایی و ثبت کرده‌اند در قالب طرح «نذر کتاب» خریداری کرده و به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

وی اضافه کرد: در سال 95 مجموع کتاب‌‌هایی که به قفسه‌های کتابخانه‌ها عمومی اضافه شد حدود 400 هزار جلد کتاب بود یعنی با رشدی چندصد درصدی همراه بوده که بیشتر از سوی مردم بوده و حتی انتشارات‌ها و مجموعه‌های آموزشی هم در این سال به میدان آمده و کمک کردند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 96/2/3:: 10:28 صبح     |     () نظر