سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
کتاب و کتابخوانی
 
آیا پولدارها بیشتر کتاب می خوانند؟

کتاب و کتابخوانی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است . حتی به نظر می رسد که در کشور ما که پیش از این سرانه مطالعه سالیانه در بین اقشار مختلف جامعه بسیار پایین بود ، روند مطالعه و کتابخوانی به واسطه فضای مجازی و اپلیکیشن های کتابخوان کمی بهبود یافته است .

 

 

اما مطالعات جدیدی در آمریکا نتایج جالبی را نشان می دهد و آن این است که میزان درآمد سالیانه هر شخص می تواند تأثیر مستقیمی بر روی میزان مطالعه وی دشاته باشد !

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات آمریکا ، افرادی که میزان درآمد سالیانه آنها کمتر از 30 هزار دلار است تمایل کمتری به مطالعه دارند درحالیکه میزان مطالعه در خانوارهایی با درآمد سالیانه بالای 30 هزار دلار نموداری صعودی را نشان می دهد .

همچنین بر اساس این مطالعات ، دانشجویان بیشتر از دانش آموزان تمایل به مطالعه کتابهای غیردرسی دارند . همچنین افرادی که دارای تحصیلات عالیه هستند ، در مقایسه با افرادی با تحصیلاتی پایین تر ، استفاده بیشتری از اپلیکیشن های کتابخوان دارند .

همچنین این مرکز تحقیقاتی مطالعاتی نیز بر روی مهاجران داشته است که نتایج بدست آمده نشان می دهد که مهاجرانی که در داخل آمریکا متولد شده اند سرانه مطالعه بالاتری نسبت به آن دسته از مهاجرانی دارند که در خارج از مرزهای این کشور متولد شده اند .

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط saeed 97/1/26:: 12:59 عصر     |     () نظر